Ewelina Sobczak

Obrazek

Nazywam się Ewelina Sobczak. Jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycielem współorganizującym proces kształcenia w Szkole Podstawowej nr 3 w Kostrzynie nad Odrą.

Ukończyłam studia :
– magisterskie na kierunku Pedagogika- edukacja elementarna i terapia pedagogiczna na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu,
– licencjackie na kierunku Pedagogika- wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu,
– podyplomowe na kierunku Oligofrenopedagogika na Uczelni Nauk Społecznych w Łodzi.

W trakcie trwania studiów zdobywałam doświadczenie jako praktykantka w żłobku, przedszkolach, szkołach i poradni psychologiczno- pedagogicznej, zarówno w Poznaniu, jak i w Kostrzynie nad Odrą.

Stale doskonale swoje umiejętności zawodowe, uczestnicząc w różnorodnych szkoleniach, warsztatach, webinarach, m.in.:
– „Autyzm a afazja”,
– „Dziecko z zaburzeniami SI w przedszkolu i w szkole”,
– „Terapia przez zabawę. Jak w zabawie wspierać emocje i samooceną dziecka?”,
– „ Kompetencje kluczowe w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej”,
– „Niezbędnik trenera TUS”,
– „Praca z dzieckiem nieśmiałym”,
– „Edukacja dziecka z FASD: co nauczyciel powinien wiedzieć”,
– „Praca nad normami społecznymi”,
– „Od złości do samodzielności, czyli jak poradzić sobie z trudnymi zachowaniami dziecka”,
– „Edukacja to komunikacja” II Ogólnopolska Konferencja Oświaty i Samorządu.

Marta Begol

Obrazek

Z wykształcenia jestem mgr pedagogiki. Ukończyłam również studia podyplomowe z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Gorzowie Wielkopolskim oraz logopedii w Wyższej Szkole Humanistycznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie.

Obecnie pracuję w Szkole Podstawowej nr 3 im. Integracji Europejskiej
w Kostrzynie nad Odrą jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. W tej samej placówce miałam również okazję rozwijać swoje umiejętności jako logopeda szkolny. W dalszym ciągu planuję poszerzać swoją wiedzę w tym zakresie uczestnicząc w różnego rodzaju kursach, szkoleniach, warsztatach, konferencjach
i innego rodzaju formach doskonalenia mojego warsztatu pracy.

mgr Małgorzata Głodek – Zarębska

Obrazek

Jestem psychologiem, dyplomowanym psychoterapeutą psychodynamicznym i terapeutą środowiskowym.
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku psychologia, specjalność: psychologia kliniczna na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (2004-2009) oraz 4 – letnią Szkołę Psychoterapii Psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym (2009-2013). A w 2016 roku zdając w Kołobrzegu egzamin potwierdzający moje umiejętności uzyskałam certyfikat terapeuty środowiskowego.
Od wielu lat jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej oraz Sekcji Naukowej Psychiatrii Środowiskowej w Polskim Towarzystwie Psychiatrycznym.

Dbając o jakość swojej pracy psychoterapeutycznej regularnie od 2009 roku korzystam z superwizji. Aktualnie w Pomorskim Centrum Psychodynamicznym u certyfikowanego superwizora. Pracując zarówno z osobami dorosłymi, młodzieżą oraz dziećmi przestrzegam Kodeksu etyczno-zawodowego psychologa oraz Kodeksu etyki psychoterapeuty PTPPd.
Doświadczenie zawodowe:

  • psycholog w Całodobowym Oddziale Psychiatrycznym Ogólnym w Samodzielnym Publicznym Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Międzyrzeczu (od sierpnia 2009 roku);
  • psycholog/psychoterapeuta w Poradniach Zdrowia Psychicznego w Świebodzinie, Międzyrzeczu, Sulechowie i Gorzowie Wielkopolskim;
  • prywatna praktyka w zakresie psychoterapii, diagnostyki psychologicznej, pomocy psychologicznej i psychoedukacji;
  • psycholog/psychoterapeuta/terapeuta środowiskowy w Zespole Leczenia Psychiatrycznego Środowiskowego w Międzyrzeczu (od 2014 roku);
  • psycholog/psychoterapeuta/terapeuta środowiskowy w Centrum Badań Psychologicznych i Psychoterapii, Dr Joanna Wichlińska-Pakirska, Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kostrzynie nad Odrą (od lutego 2021 roku).

Mam to szczęście, że moja praca mnie pasjonuje, więc z przyjemnością poszerzam i aktualizuję swoją wiedzę oraz umiejętności uczestnicząc w różnego rodzaju szkoleniach, warsztatach, konferencjach i sympozjach, m.in.:
– „Kot w tarapatach. Rysunek projekcyjny w pracy z dziećmi”,
– „Diagnoza psychologiczna dziecka w wieku 1,5 – 3 lata”,
– „Trener umiejętności społecznych”,
– „Psychoterapeutyczna opieka okołoporodowa. Praca z diadą matka-niemowlę”,
– „Setting w pudełku, czyli o psychoterapii psychodynamicznej dzieci”,
– „Praca terapeutyczna z dzieckiem z perspektywy teorii przywiązania. Teoria i praktyka”,
– VIII Konferencja PTPPd „Psychoterapia psychodynamiczna dzieci, młodzieży w młodych dorosłych”,
– „O co chodzi z tą lateralizacją? Jak badać i jak wspierać rozwój dziecka”,
– „Poza zasadą pudełka. Zabawa w psychoterapii dzieci”,
– II Międzynarodowa Konferencja Psychologiczna „Świat w dziecku – dziecko w świecie”,
– II Konferencja Dolnośląskiego Oddziału PTPPd pt.: „Pasje. Człowiek nadzwyczajnie zaangażowany. Na kontinuum normy i patologii w psychoterapii psychodynamicznej”,
– Kurs Diagnostyki i Terapii deficytów poznawczych u chorych na schizofrenie,
-VI Konferencja PTPPd pt.: „Psychodynamiczne leczenie narcystycznych zaburzeń osobowości” ,
– Międzynarodowa Konferencja Naukowa „ Oblicza Psychoterapii: Symbol Ciało Duchowość – Sandplay Therapy w leczeniu zaburzeń psychicznych i wsparciu rozwoju” ,
– I Psychoterapeutyczna Konferencja Naukowa pt.: „Odtwarzanie relacji z pierwotnymi obiektami w procesie terapeutycznym a korektywne doświadczenie”,
– „Umiejętność stosowania i interpretacji Testu Piramid Barwnych”,
– „Umiejętność stosowania i interpretacji Testu Drzewa”,
– „Nowe podejście do patofizjologii i leczenia depresji”.

mgr Alicja Mackiewicz

Obrazek

Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie.
Ukończyła 4 -letni Kurs Psychoterapii organizowany przez Oddział Leczenia Zaburzeń Osobowości i Nerwic Szpitala Specjalistycznego im. dr J. Babińskiego w Krakowie akredytowany przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne.
Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Pomocy Psychologicznej na UAM w Poznaniu oraz Diagnozę Psychologiczną w Praktyce Klinicznej na SWPS w Warszawie.
Doświadczenie zawodowe zdobywała na stażach w Oddziale Leczenia Zaburzeń Osobowości i Nerwic w Szpitalu Specjalistycznym im. J. Babińskiego w Krakowie oraz wieloletniej pracy na Oddziale Psychiatrycznym Ogólnym w Wielospecjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp., pracując głównie z pacjentami doświadczającymi kryzysów adaptacyjnych, zaburzeń psychotycznych oraz zaburzeń nastroju.
Od lat prowadzi własną praktykę psychoterapeutyczną, pracując indywidualnie z osobami dorosłymi. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.
Pomaga osobom cierpiącym z powodu chorób i zaburzeń psychicznych m.in.: zaburzeń afektywnych, lękowych, somatyzacyjnych oraz zaburzeń osobowości.
Udziela także porad i wsparcia osobom znajdującym się w trudnych kryzysowych sytuacjach życiowych spowodowanych różnymi nagłymi zmianami życiowymi bądź długotrwałym stresem .

mgr Jolanta Kruszakin

Obrazek

Jestem psychologiem, psychoterapeutą, interwentem kryzysowym i coachem.

Jestem absolwentką Psychologii na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Jestem dyplomowanym psychoterapeutą psychodynamicznym (Krakowskie Centrum Psychodynamiczne) i certyfikowanym superwizorem z zakresu interwencji kryzysowej (Certyfikat Prowadzenia i Superwizowania Interwencji Kryzysowej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego).  Ukończyłam podyplomowe studia „Podstawy systemowej terapii rodzin” w Collegium Medicum UJ.

Prowadzę konsultacje, psychoterapię i interwencję kryzysową dla nastolatków i dorosłych oraz terapię par i małżeństw. Wspieram osoby znajdujące się w trudnych kryzysowych sytuacjach życiowych, spowodowanych różnymi nagłymi zmianami życiowymi, bądź długotrwałym stresem. Pomagam osobom cierpiącym z powodu lęków, depresji, objawów nerwicowych, zaburzeń osobowości.

Swoją pracę poddaję regularnej superwizji.

Od 2002 r. prowadzę własną praktykę psychoterapeutyczną, pracując indywidualnie z osobami dorosłymi i prowadząc terapię par/małżeństw. Do 2019 r. prowadziłam  gabinet w Krakowie, a od tego czasu przeprowadziłam się i działam w Gorzowie Wielkopolskim i okolicach.

Jestem także certyfikowaną trenerką (MATRIK, Edexcel & BTEC Professional Qualifications) i coachem (ACC, ICF, Erickson College International). Od ponad 20 lat w ramach współpracy z firmami szkoleniowo-doradczymi wspieram rozwój organizacji. Interesuję się systemowym podejściem do organizacji, zarządzaniem sytuacjami kryzysowymi i relacjami z klientami, efektywnością osobistą i stresem osób tworzących zespół.

W ramach rozwoju zawodowego ukończyłam wiele szkoleń i kursów doskonalących, zarówno z obszaru psychoterapii, jak i  trenersko-coachingowych. Regularnie biorę udział w Konferencjach, Sympozjach, itp. Zjazdach branżowych.

Należę do Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej, Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Stowarzyszenia Interwencji i Pomocy Psychologicznej Vivos Voco.

Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w:

– 1998-2004 – Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Niepołomicach, jako psycholog,

– 1998-2016 – Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Krakowie, jako psycholog, terapeuta, interwent kryzysowy, konsultant,

– 2015-2019 – Centrum Dobrej Terapii w Krakowie, jako psycholog, psychoterapeuta,

– 2015-2020 – Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, jako wykładowca,

– 2019- nadal – Szkoła Podstawowa im. Wincentego Witosa w Krzeszycach, jako psycholog,

– 2020-2021 – Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych im. Unii Europejskiej w Sulęcinie, jako psycholog,

– 2021- nadal – Instytut Zdrowia Psychicznego Para Familia w Gorzowie Wielkopolskim, jako psycholog, psychoterapeuta,

– 2021 – nadal – Centrum Badań Psychologicznych i Psychoterapii i Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kostrzynie nad Odrą, jako psycholog, psychoterapeuta.

 

mgr Agata Zalewa

Obrazek

Z wykształcenia jestem pedagogiem specjalnym i logopedą klinicznym. Studia magisterskie ukończyłam na uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pracowałam jako logopeda w Niepublicznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Poznaniu. Obecnie pracuję w szkole podstawowej oraz w Niepublicznej Poradni w Kostrzynie.
Brałam udział w następujących szkoleniach i kursach:
Certyfikat „Wczesna diagnostyka, profilaktyka i terapia logopedyczna dzieci w wieku 0-3”
Kurs logopedyczny „Od wywiadu do terapii”
Konferencja „Autyzm w domu i w szkole”
Kurs „Masaż neurologopedyczny palpacyjno- pulsacyjny”
Certyfikat „Logosensoryka”
Kurs „Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej”
Kurs „Bazowe umiejętności komunikacyjne”
Nieustannie poszerzam swoją wiedzę i doskonalę swój warsztat pracy.

mgr Beata Rzęsa

Obrazek

Pani mgr Beata Rzęsa – logopeda, neurologopeda, surdopedagog
WYKSZTAŁCENIE

  • Studia magisterskie- pedagogika ( Uniwersytet Łódzki)
  • Studia podyplomowe- logopedia -II stopień kwalifikacyjny w zakresie neurologopedii ( Uniwersytet Wrocławski)
  • Kurs kwalifikacyjny: logopedia szkolna
  • Kurs kwalifikacyjny: Surdopedagogika
  • Studia podyplomowe- logopedia
  • Studia podyplomowe- Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera

KURSY, SZKOLENIA

  • Warsztaty szkoleniowe ” Afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typie afazji ( pochodzenia korowego), alalia. Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami mowy pochodzenia korowego.”
  • uczestniczka IV Międzynarodowej Konferencji Logopedycznej pn. ” Rola logopedii i neurologopedii w aktywizacji społecznej i zawodowej osób z zaburzeniami komunikacji językowej”
  •  udział w warsztatach pt. ” Podstawowe zagadnienia terapii opartej na relacjach i zabawie w pracy z dzieckiem w spektrum autyzmu i zaburzeniami pokrewnymi- wprowadzenie do metody Growth through Play System
  • udział w warsztatach nt. ” Diagnozy i terapii zaburzeń mowy na tle autyzmu metodą Dyna-Lingua M.S”
  • udział w warsztatach pt. ” Specjalistyczna diagnoza i rehabilitacja uczniów z zaburzonym rozwojem mowy i języka”
  • szkolenie nt. ” Diagnoza i Terapia jąkania”
  • udział w warsztatach szkoleniowych pn. ” Wdrożenie powszechnych badań przesiewowych słuchu u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym”
  • udział w szkoleniu pt. ” Badania przesiewowe narządów zmysłów”
  • udział w warsztatach pn. ” Budowanie systemu językowego dzieci z afazją dziecięcą „
  • udział w warsztatach szkoleniowych pt. ” Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Dziecka z grupy wysokiego ryzyka na podstawie koncepcji neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensorycznej”
  • uczestniczka Konferencji Naukowej nt. ” Wczesne Wspomaganie Rozwoju dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny
  • uczestniczka konferencji wojewódzkiej ” Systemowe wsparcie ucznia z niepełnosprawnością i jego rodziny”
  • udział w warsztatach nt. ” Zrozumieć dziecko z nadpobudliwością psychoruchową (ADHD)”
  • udział w warsztatach nt. ” Praca korekcyjno-kompensacyjna z dzieckiem upośledzonym umysłowo”
  • udział w warsztatach nt. ” Zabawy elementarne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym”
  • udział w konferencji naukowej nt. ” Dziecko z ADHD – jak mu pomóc ?”

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi

mgr Karolina Grzebyta

Obrazek

WYKSZTAŁCENIE

  • Studia magisterskie- pedagogika ( Akademia Humanistyczno- Ekonomiczna w Łodzi)
  • Krakowskie Centrum Psychodynamiczne – specjalność: Psychoterapeuta
  • Kurs kwalifikacyjny: Makaton – alternatywne sposoby komunikacji
  • Kurs kwalifikacyjny: Metoda Dobrego Startu

WARSZTATY, SZKOLENIA

  • udział w konferencji nt. ” Psychodynamiczne leczenie zaburzeń u pacjentów z neurotyczną organizacją osobowości ( prof. Otto Kernberg, Eve Caligor),
  • warsztaty: Integracja
  • warsztaty: Etyka
  • warsztaty: Komunikacja werbalna i niewerbalna
  • warsztaty: Metodyka
  • warsztaty: Kontakt w sytuacji pomagania
  • warsztaty: Metoda aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss
  •  warsztaty: Bajka, metafora i wizualizacja jako metody wspierające emocjonalny rozwój dziecka”
  • warsztaty: ” Eksperymenty badawcze przedszkolaka”
  • kurs: Od manipulacji do manipulacji
  • kurs: Muzyka na pierwszych etapach edukacji
  • kurs: Wspieranie rozwoju zdolności muzycznych i sprawności psychoruchowej
  • kurs: Wielozmysłowe poznanie na pierwszych etapach edukacji
  • kurs: Holizm w edukacji elementarnej jako podstawa kształtowania kompetencji kluczowych